System okienny z PVC-U Schüco LivIng jest odpowiedzią na rosnące wymagania w zakresie charakterystyki energetycznej budynków. Pozwala on na łatwiejszą i bardziej ekonomiczną produkcję każdego rodzaju okien w standardzie niskoenergetycznym i pasywnym.
W 2017 roku okna będą musiały mieć maksymalny współczynnik przenikania ciepła 1,1 W/m2K, a od 2021 roku stolarka będzie musiała charakteryzować się parametrami niemal pasywnymi.
System okienny Schüco LivIng umożliwia łatwiejszą i bardziej efektywną produkcję stolarki energooszczędnej. Oprócz unikatowej na skalę światową termozgrzewalnej uszczelki z EPDM, która zapewnia szczelność okna nawet we wrażliwej strefie narożnej, system oferuje pełny asortyment ponad 40 profili i dodatkowych akcesoriów dających pełną swobodę kształtowania konstrukcji okna. W zależności od indywidualnych wymagań i potrzeb możliwa jest jednoczesna produkcja okien z uszczelką środkową lub przylgową, przy zachowaniu tej samej estetyki i głębokości zabudowy.
Unikatowa technologia uszczelnień
W systemie Schüco LivIng zastosowano zgłoszoną do patentu termozgrzewalną uszczelkę EPDM, dzięki której możliwe jest tworzenie trwałych i estetycznych uszczelnień obwodowych bez widocznych zgrzewów – w technologii tradycyjnej w narożach powstają mało estetyczne wybrzuszenia.
Nowoczesne uszczelki wykazują zdolność do tzw. powrotu elastycznego, co daje gwarancję szczelności okien przez cały okres ich użytkowania. Pozwala to uniknąć wymiany uszczelek okiennych. Materiał, z którego produkowane są uszczelki jest również odporny na działanie promieniowania UV oraz skrajne temperatury.
W systemie Schüco LivIng można produkować siedmiokomrowe okna z dwoma (AS) lub trzema płaszczyznami uszczelnień (MD), które gwarantują doskonałą termoizolacyjność. Rozwiązanie z uszczelkami przylgowymi osiąga współczynnik przenikania ciepła na poziomie Uf=1,0 W/m2K, zaś z uszczelką środkową – Uf=0,96 W/m2K, dzięki czemu spełnia wymagania budownictwa niskoenergetycznego i pasywnego. W profile o optymalnej głębokości zabudowy można wstawiać potrójne pakiety szybowe o grubości do 52 mm.
Permalink
fajne rozwiązanie